ساختار سازمانی و تشکیلات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ شد

کدخبر: 927202

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: ساختار سازمانی و تشکیلات تفضیلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها پس از سه سال؛ تدوین و به استان‌ها ابلاغ شد

به گزارش «نسیم»، به نقل از شاتا، علی یزدانی در اولین گردهمایی سراسری روسای گروه های نوسازی و تحول اداری سازمان صنعت، معدن وتجارت استان‌ها با بیان این مطلب افزود: اصلاح ساختار برعهده گروه‌های نوسازی و تحول اداری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها بوده و باید توسط آنان پیاده‌سازی ساختار سازمانی و تشکیلاتی انجام شود.

یزدانی گفت: برای رسیدن به شرایط مطلوب در سازمان می بایست به موضوع «آموزش» مدیران و پرسنلی که متناسب با پست سازمانی خود خدمت می‌کنند، اهتمام ورزید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در بحث تحول اداری و سازمانی و تکریم و خدمت رسانی به ارباب رجوع؛ بکار گیری پتانسیل‌های موجود سخت افزاری و نرم‌افزاری حوزه IT می‌تواند ره گشا باشد.

یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با واگذاری بخشی از اختیارات وزارتخانه به استثناء وظایف حاکمیتی به تشکل‌ها و بخش غیر دولتی «چابک‌سازی» وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان‌های استانی صورت می پذیرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: توجه به موضوعاتی نظیر « انرژی »، «HSE» ،«ارتقای سلامت ادارای » مستندسازی فرآیندها ، بهره وری و« توجه به نظام پیشنهادها » موضوعاتی هستند که می بایست توسط مرکز نوسازی و تحول اداری و گروه های نوسازی و تحول اداری در استانها مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

برپایه این گزارش ؛ « اصغر مصاحب نیا » رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت، معدن وتجارت در این گردهمایی یادآور شد : خوشبختانه با پی گیری های این مرکز پس ازگذشت 3 سال از ادغام وزارتخانه های «صنایع ومعادن»و« بازرگانی» ؛ در ساختار تشکیلاتی سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها درمعاونت توسعه مدیریت و منابع ، یک گروه نوسازی و تحول اداری پیش بینی شده است.

به گفته مصاحب نیا؛ در این گروه موضوعاتی نظیر راهبری ساختار تشکیلاتی سازمان استان ، مستند سازی فرآیندها، بهره وری، تکریم ارباب رجوع ، فناوری اطلاعات ، علاوه بر این تشکیل کمیسیون تحول اداری در استان ها از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و پاره از برنامه ریزیهای منابع انسانی دنبال میشود.

وی در ادامه یادآور شد : موضوع «تکریم ارباب رجوع» درگروه های نوسازی و تحول اداری با در نظر داشتن هدایت مراجعین و رسیدگی به خواستهای قانونی آنان با استفاده از فناوری اطلاعات ، ساماندهی فضا وتجهیزات اداری وغیره میسر می شود.

برپایه این گزارش ؛ در اولین گردهمایی سراسری روسای گروه های نوسازی و تحول اداری سازمانهای صنعت، معدن وتجارت استانها با شعار« تحول را قبل از تبدیل به بحران شناسایی و مدیریت کنیم» هر کدام از صاحب نظران این حوزه به طرح مباحثی نظیر : بهبود سیستم ها و ارتقای بهره وری ، برنامه ریزی منابع انسانی، آموزش، شبکه و امنیت و خدمات الکترونیکی پرداختند.

ارسال نظر: