وزیر کشور: در شرایطی وزارت کشور اختیار لازم برای برخورد با یک خاطی در شهرداری را ندارد

کدخبر: 927786

رحمانی فضلی افزود: باید حتی‌الامکان فعالیت دولت در امور شهری را به مردم واگذار کنیم/ به دنبال این هستیم که در یک پیشنهاد جامع، از تجربیات متفاوت شهرداری‌های با تجربه استفاده کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، وزیر کشور در حاشیه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: گاهی شرایطی پیش می‌آید که وزارت کشور اختیارات لازم برای برخورد با یک خاطی در شهرداری را ندارد. باید حدالامکان فعالیت دولت در امور شهری را به مردم واگذار کنیم رحمانی فضلی در خصوص وظیفه نظارتی وزارت کشور در انتخاب شهرداری‌ها گفت: مسأله مدیریت شهری بسیار مهم. و تعیین کننده است. هدایت مسایل شهر به صورت یکپارچه اولویت دولت است. دولت در موضع حاکمیت نمی تواند وظایفش را به مابقی دستگاهها واگذار کند و وظیفه دولت سیاست گداری،نظارت و تشویق و حمایت است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که در یک پیشنهاد جامع از تجربیات متفاوت شهرداری های با تجربه استفاده کنیم. در شهرهای بالای 200 هزار نفر شهردار با حکم وزیر کشور انتخاب می شود اما شرایطی پیش می‌آید که وزارت کشور نمی تواند با یک خاطی در شهرداری برخورد کند چرا که اختیارات لازم را ندارد .

وی افزود: دولت نمی تواند به عنوان بخش حاکمیتی از نحوه گسترش شهرها و چگونگی آن غافل شود. فعالیت‌های زیست محیطی که مناسب شهروندان باشد گاهی اوقات مورد توجه دولت نیست و دولت در برخی موارد ابزار نظارت کافی ندارد.

ارسال نظر: