حشمتی: بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود

کدخبر: 930891

معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در نشست خبری افزود: در نمایشگاه سال آینده به بخش عترت و اهل بیت(ع) توجه بیشتری خواهیم داشت و بخش‌های غیر مرتبط با قرآن را حذف می‌کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام حشمتی در نشست خبری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز در محل این معاونت برگزار شد به دست‌آوردهای بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: نمایشگاه از سوم تیرماه آغاز شد و همان طور که قبلا نیز بیان شده قرار بود که این نمایشگاه 20 روزه باشد اما با توجه به استقبال مردم و خواسته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این نمایشگاه تا یک ماه طول کشید.

وی ادامه داد: شرایط محل این نمایشگاه که باغ موزه دفاع مقدس بود برای ما در ابتدا بسیار مبهم بود اما بعد دیدیدم که مکان مناسبی است و تقدس خاصی هم دارد البته ما اول می‌خواستیم که به مصلی برویم اما به دلیل برگزاری نماز جمعه درخواست ما را رد کردند بنابراین سال آینده نیز مکان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم باغ موزه دفاع مقدس خواهد بود و قرار است که نزدیک به 4000 مترمربع نیز محوطه به فضای قبلی اضافه شود.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: حدود یک میلیون و 600 هزار نفر آمار بازدیدکنندگان نمایشگاه اعلام شده و بیش از 30 نهاد نیز دربرگزاری این نمایشگاه در کنار ما بودند و تمامی معاونت‌های وزارت ارشاد نیز درگیر کارهای نمایشگاه بودند.

حشمتی با بیان این مطلب که به نشست‌های علمی در نمایشگاه بسیار بها داده شد گفت: در نمایشگاه محیطی فراهم شد تا هنرمندان نیز بتوانند خلق اثر داشته باشند از این پس نیز تلاش داریم تا در نمایشگاه بعدی نیز از آثار هنری حمایت بیشتری به عمل بیاوریم.

وی تأکید کرد: ما قصد داریم تا نمایشگاه را به سمت تخصصی شدن پیش ببریم بنابراین به بخش‌های مربوط به عترت و اهل بیت(ع) توجه بیشتری داشته و بخش‌هایی را که زیاد مربوط نیستند حذف خواهیم کرد.

حشمتی درباره اعتباراتی که برای نمایشگاه مورد استفاده قرار گرفت عنوان داشت: اعتبار برای نمایشگاه برای بیست روز حدود 5 میلیارد تومان بود که نصف آن صرف تولید آثار و نصف دیگر نیز صرف کارهای پشتیبانی و اجرایی شد اما با توجه به این که نمایشگاه تا یک ماه تمدید شد یک میلیارد دیگر نیز صرف دستمزدها داشتیم.

وی افزود: 3000 صفحه مطلب از حوزه‌های مختلف تحت کمیته‌ها گزارش داده شده است در بخش سمعی و بصری نیز 30 CD مستند تولید شد، خبر مهم دیگر هم این است که استارت نمایشگاه بیست و سوم هم زده شده و سایتش را نیز فعال خواهیم کرد.

حشتمی بار دیگر تأکید کرد: سعی می‌کنیم بخش بین‌الملل نمایشگاه را قوی برگزار کنیم از طرفی در نظر داریم که تا حد ممکن نمایشگاه را به کشورهای دیگر ببریم اما در کل اگر نتوانستیم بخش بین الملل را قوی برگزار کنیم آن را حذف کرده و نمایشگاه را به صورت ملی برگزار می‌کنیم. امسال 12 نمایشگاه استانی نیزهمزمان با نمایشگاه بین المللی برگزار شد و جا دارد که این تعداد به 30 برسد

وی در پایان گفت: در کل نمایشگاه قرآن اتفاق بزرگی بود اما اگر کوتاهی هم صورت گرفته من از همه مردم عذرخواهی می‌کنم.

ارسال نظر: