امام جمعه اردبیل: ائتلاف علیه داعش نه ائتلاف بلکه افتضاح است

کدخبر: 932068

آیت‌الله عاملی در خطبه‌های نماز جمعه: اینکه داعش سلاح شیمیایی در اختیار دارد نشان می‌دهد که اراده بین‌المللی پشت سر این قضیه است/ حملات نظامی آمریکا به سوریه بدون اجازه شورای امنیت خلاف مقررات است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل بر لزوم شکرگزاری به درگاه پروردگار جهت نزولات آسمانی اخیر تأکید و سفارش کرد که در استغفار و توبه و انجام واجبات و ترک محرمات به‌عنوان شکر به درگاه احدیت سعی بلیغ داشته باشند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری حملات نظامی آمریکا به سوریه را که بدون اجازه شورای امنیت صورت گرفته برخلاف مقررات بین‌المللی و اهانت به سازمان ملل و شورای امنیت و تمام ملت‌های عضو دانست.

وی در ادامه افزود: هدف از حمله مهار داعش و اسقاط حکومت سوریه و تخریب زیرساخت‌های این کشور است تا خطری از سوریه متوجه اسرائیل نشود. آمریکا با این کار اعلام می‌کند که می‌خواهد خاورمیانه جدیدی را با زور اسلحه درست کند و عجیب این است که پنجاه تئوریسین لیبرال آمریکا چند سال پیش نامه‌ای منتشر کردند و در آن اعلام کردند که دموکراسی با حملات و دخالت‌های نظامی منافاتی ندارد. با سقوط سوریه تمام کانون‌های قدرت مخالف استکبار جهانی در منطقه شکست خواهد خورد.

امام جمعه اردبیل از اینکه آمریکا برنامه حمله را در اختیار ایران قرار داده تا به ایران اطمینان بدهد که به مراکز خاص که ایران به آن حساس است حمله نخواهد کرد، آن را اوج اقتدار ایران خواند و گفت: برنامه‌ی حمله‌ی نظامی جزو سریع‌ترین و محرمانه‌ترین اسناد دنیاست.

وی ائتلاف علیه داعش را نه ائتلاف بلکه افتضاح دانست و افزود: اینکه داعش سلاح شیمیایی در اختیار دارد نشان می‌دهد که اراده بین‌المللی پشت سر این قضیه است.

وی در خاتمه از نمایندگان مجلس و از مدیریت ارشد استان خواست برای توسعه راه اردبیل به پارس­آباد اقدام جدی کنند.

ارسال نظر: