مشاور موسسه مطالعات انرژی: اعضای اوپک با نفت پایین ۹۰ دلاری با کسری بودجه مواجه می شوند

کدخبر: 932311

مهران امیرمعینی درگفتگو با «نسیم» گفت: اوپک، به قیمت کمتر از۹۵ دلار، واکنش نشان خواهد داد، زیرا کشورهای عضو اوپک، با کسری بودجه مواجه خواهند شد

مشاور موسسه مطالعات انرژی افت قیمت نفت در بازار های بین‌المللی را ناشی ازکاهش پیش بینی‌ها دایر بر رشد اقتصادی چین واتحادیه اروپا، سیاست کشور ها بر ذخیره سازی و افزایش عرضه بیش از تقاضا دانست.

امیر معینی، سرد شدن هوا در ماههای آتی را یکی از دلایل احتمالی تشدید قیمتها برشمرد و افزود: اوپک، به قیمت کمتر از95 دلار، واکنش نشان خواهد داد، زیرا کشورهای عضو اوپک، با کسری بودجه مواجه خواهند شد.

وی با طرح این احتمال که سقوط قیمت نفت اوپک به زیر95 دلار، منجر به تشکیل جلسه اضطراری اعضا خواهد شد،تصریح کرد: در این راستا، چندین کشور، از جمله عربستان ، ایران ، عراق ولیبی می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

به گفته این کارشناس انرژ ی،عراق در حال حاضر درلیست سهمیه بندی نبوده و تعهدی هم به سایر اعضا ندارد، لیبی نیزدوباره به بازار تولید بازگشته و عربستان هم می تواند نقش مهمی ایفا کند.

امیر معینی ، خواستار تعدیل میزان عرضه اوپک شد و گفت: درغیراینصورت، قیمت ها ضعیف تر شده و قیمت نفت 90 دلاری جایگزین های نفت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی،درباره تاثیراعضای سازمان بین المللی انرژی بر بازار جهانی نفت هم گفت: آنها با تصمیمات خودتوانسته اند وابستگی به نفت خام اوپک را کاهش دهند.

ارسال نظر: