آیت‌الله موحدی کرمانی: حج و بیت الله الحرام اسیر دست وهابیون است‬

کدخبر: 935476

خطیب نماز عید سعید قربان تهران اظهار داشت: در کشور ما در امر کودک غفلت شده و توجه لازم نشده است، باید به تربیت کودک نهایت توجه صورت گیرد/ پیشنهاد می‌کنم در تمام مساجد تهران و ایران نماز باران بخوانند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مهم‌ترین محورهای خطبه‌های آیت‌الله موحدی کرمانی، خطیب نماز عید سعید قربان در تهران بدین شرح است:

- تقوا موجب می‌شود انسان پیوسته با خدا باشد و خدا با او باشد‬.

- در کشور در امر کودک غفلت شده و توجه لازم نشده است. ‫کودک در سال های اول پایه های سعادتش ریخته می شود‬. ‫پدران و مادران این فرزند با معارف بلند قرآن و اسلام آموزش دهند‬. رها کردن کودک سخت اشتباه است هرکاری می خواهد بکند و هر حرفی می خواهد بزند این اشتباه است‬. ‫کودک و امر کودک باید توجه و مراقب بود و پایه‌های سعادت را تقویت کرد‬.

- در امر آب باید از اسراف پرهیز کرد. دین به ما می‌گوید برای باران نماز بخوانیم. پیشنهاد می‌دهم تمام مساجد تهران و ایران در مساجد عده ای از مومنین نماز باران بخوانند‬.

- عرفه روز بزرگی است و باید سعی کنیم در این روز حاضر باشیم. عده‌ای حضور دارند ولی در عمل غایب هستند. باید با معرفت به روز عرفه نگاه کرد. بعد از لیالی قدر، روز عرفه جایگاه بسیار رفیعی در نزد خداوند دارد.

- اگر حج به خوبی انجام بگیرد، امت اسلامی امت والا می‌شود. اگر امت اسلامی قدر حج را بداند و آنطور که باید و شاید از حج استفاده کند که متأسفانه این حج و بیت‌الله‌الحرام اسیر دست وهابیون است و نمی‌گذارند به خوبی استفاده شود، اگر درست استفاده شود و مسلمین بیدار شوند و راه‌های مقابله با دشمن و مکاید دشمن را بشناسند، این امت دیگر هیچ‌گاه طعم ذلت را نخواهد چشید.

- حضرت موسی نماز باران خواند اما باران نیامد و خطاب آمد در بین شما یک سخن‌چین بود. بواسطه او رحمت نازل نشد و دیگران از آتش او سوختند. موسی عرض کرد خدایا به من بگو چه کسی است تا او را بیرون کنم خطاب آمد من که آبروی او را نمی‌برم.حضرت موسی فرمود یک نمام در بین ماست که مشکل قضیه است نمام که شنید شروع کرد به گریه کردن و گفت اگر من بروم رسوا می‌شوم. توبه کرد و باران نازل شد بدون اینکه کسی برود. موسی عرض کرد چه شد خطاب آمد آن نمام تائب شد. لذا هر کس گناهی دارد، توبه کند و سپس در نماز باران شرکت کند.

- اگر کعبه قائم باشد، دین هم قائم است. به برکت کعبه مردم قائم می‌شوند و روی پا می‌ایستند و مستقل می‌شوند و خود تصمیم می‌گیرند و عزت می‌گیرند و همه اینها به برکت آن تجمع عظیم است که اطراف کعبه شکل می‌گیرد. اگر امت اسلامی به طاغوت کفر بورزد، این امت عزیز خواهد شد.

ارسال نظر: