حجت‌الاسلام مؤمنی: نور سیدالشهدا را نتوانستند از بین ببرند

کدخبر: 943400

با ضیافتی که در این دهه اول محرم سیدالشهدا برای ما پهن کرده، انسان می‌تواند از رهگذر نور سیدالشهدا به نورانیت برسد/ اگر زمانی حال گرفته‌ای داشتید و قبض بر شما غلبه کرد و حال نماز شب و انس با قرآن نداشتید، فورا خود را به سیدالشهدا متصل کنید

به گزارش " عقیق "، مراسم شب دوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی و مداحی حاج علی قربانی برگزار شد.
نکاتی از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید:
- پنج دستوری که امام رضا دادند این است که روز اول محرم را روزه بگیرید که برای برآورده شدن حوائج بسیار مؤثر است و اگر می خواهید گریه کنید فقط برای سیدالشهدا گریه کنید. گریه بر ابی عبدالله باعث نورانیت است و زنگ و آفت و آسیب را از انسان می گیرد. اگر گریه کردید و اشکهایتان بر گونه هایتان سرازیر شد خداوند تمام گناهان کوچک و بزرگ را می ریزد. دومین دستور این است که اگر می خواهید خدا از تو خشنود شود از زیارت ابی عبدالله غفلت نکنید که چه زیارت از دور و چه زیارت از نزدیک هر دو ثواب دارد. لعن فرستادن به دشمنان یکی دیگر از دستورهای امام رضا است. دستور دیگر این است که حضرت می فرمایند که برای شادی ما شاد و بر غصه ما غصه دار باشید که تمام این دستورات انسان را به نورانیت می رساند.
- مشکاة به معنی چراغدار است و در آیه قرآن به معنی چشم پر نور می باشد. نور هم خودش روشن است و هم عامل روشنایی غیر است. در فرهنگ دینی ما به بعضی از امور نور اطلاق می شود. علم و حدیث، فقه، هدایت، پیامبر، حضرات معصومین، از اموری هستند که نور می باشند.
ارسال نظر: