معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی: افزایش تولید، دلیل افت قیمت مرغ در استان بوده است

کدخبر: 949125

حسین صفرپور گفت: برای ثبات در قیمت، خروج مرغ به سایر استان‌ها آزاد و تا اطلاع ثانوی از واردات جلوگیری می‌شود/ به‌زودی قیمت مرغ زنده توسط انجمن مرغداران مشخص می‌شود

به گزارش «نسیم»به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، حسین صفرپور در واکنش به تجمع اخیر صنف مرغ‌داران مشهد به دلیل نوسانات قیمت مرغ، اظهار کرد: سیاست سازمان جهاد کشاورزی این است که قیمت مرغ در حدی بماند که برای تولیدکننده صرفه داشته و اجحافی به مصرف‌کننده نشود. در سنوات گذشته از لحاظ صنعت مرغ وابسته بودیم و تولید داخل کم بود و واردات انجام می‌شد اما خوشبختانه در یکی دوسال اخیر تولید داخلی افزایش یافته و با حمایت تولیدکنندگان در صنعت مرغ به خودکفایی رسیده‌ایم به‌طوری که می‌توانیم سالانه مقداری صادرات نیز داشته باشیم.

مقررشد خروج مرغ چه در قالب مرغ زنده و چه کشتار شده از استان به سایر استان‌ها آزاد شود و در همن راستا از ورود مرغ زنده به خراسان رضوی چه در قالب مرغ زنده و چه در قالب مرغ کشتار شده، تا اطلاع ثانوی ممانعت بعمل آید. پیرو جلسات برگزار شده با انجمن مرغ‌داران، تولید‌کنندگان مرغ، اتحادیه و تاثیرگذاران بازار، قرار شد قیمت مرغ زنده توسط انجمن مرغ‌داران اعلام شود و طی یک فرمول، قیمت مرغ زنده توسط معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی مشخص شود. شرکت پشتیبانی امور دام نیز اقدام به خرید مرغ از سطح استان می‌کند که مرغ‌داران می‌توانند با مراجعه به شرکت پشتیبانی و عقد قرداد، مرغ خود راتحویل این شرکت با قیمت‌های مصوب کنند.

ارسال نظر: