بخشی: بودجه ۹۴ به مسائل اقتصادی با عینک خوش‌بینی نگاه کرده است

کدخبر: 958379

عضو هیات علمی دانشگاه علامه در گفتگو با «نسیم» افزود: این بودجه واقعی نیست/ بودجه ۹۴ و ۹۳ با هم تفاوتی ندارند/ توقع داشتیم دولت بودجه بهتری می‌نوشت

دکتر لطفعلی بخشی، اقتصاددان در گفتگو با «نسیم» در خصوص قیمت نفت و دلار در بودجه سال 94 گفت: متأسفانه کاهش قیمت واقعیت‌ تلخی است که باید با آن کنار آمد ولی به نظر می‌آید که دولت در تعیین قیمت نفت اصلاً توجهی به اتفاقاتی که در منطقه افتاده نکرده است.

وی با بیان اینکه قیمت نفت جهانی بشدت کاهش یافته و فروش نفت ایران سخت‌تر از گذشته شده است به نسیم گفت: در واقع با این قیمت‌ها نمی‌‌توان بودجه را به صورت متعادل تنظیم کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه در ادامه با بیان اینکه دولت بودجه‌ سال 94 را به نسبت امسال اضافه کرده افزود: این مسئله نشان میدهد دولت کمی زیاد از حد خوش‌بین است که چنین بودجه‌ای را تنظیم کرده و به مجلس داده است. وی اضافه کرد: طبیعتا بودجه 94 با توجه به شرایط ویژه کشور و همچنین مسائل بین المللی می بایستی نسبت به بودجه های قبلی خیلی متفاوت می‌بود، اما متاسفانه این گونه نیست و میتوان اذعان کرد بودجه 93 و 94 تفاوتی باهم ندارند.

وی تصریح کرد: این بودجه خیلی واقعی تنظیم نشده، چرا که وقتی درآمدهای نفتی کاهش پیدا میکند به تبع آن درآمدهای گمرکی و مالیاتی نیز کاهش پیدا میکند، لذا باید اصلاحات اساسی گسترده ای در این بودجه صورت گیرد.

ارسال نظر: