شعبه انجمن مطالعات سازمان ملل متحد در غرب کشور افتتاح شد

کدخبر: 960398

رئیس دانشگاه آزاد در مراسم افتتاح این شعبه گفت: بررسی معادلات پیچیده و عجیب دنیا، اقدامی مهم و راه‌گشا است/ دانشگاه آزاد کرمانشاه در ۴۸ رشته کارشناسی ارشد و ۲۴ رشته دکتری دانشجو دارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نوذر قنبری در همایش ملی نقش بازیگران غیردولتی در تهدید علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در دانشگاه آزاد کرمانشاه عنوان کرد: امروز دنیا وارد یک پیچیدگی عجیبی شده که نیازمند بررسی است. در عرصه معادلات منطقه‌ای این پیچیدگی خود را در قالب تهدیدات نشان داده که نمونه آن وجود گروه‌های تروریستی همانند داعش است؛ از این رو پرداختن به تاثیرات و درک مسائل پیچیده کنونی بسیار حائز اهمیت است.

سیدقاسم زمانی، دبیرکل انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد هم در این همایش با اشاره به افتتاح شعبه انجمن مطالعات سازمان ملل متحد در غرب کشور گفت: امیدوارم در آینده نه چندان دور دفاتری در شمال، شرق و جنوب کشور هم افتتاح و فعالیت‌های انجمن توسعه یابد. وی با بیان اینکه بازیگران غیردولتی در سطح جهان هم نقش مثبت و در مواردی نیز نقش منفی بر عهده دارند، افزود: وجود گروه‌های تروریستی مانند داعش نمونه‌ای از بازیگران غیردولتی هستند که علیه صلح و امنیت جامعه بین‌المللی عمل می‌کنند. در کنار این گروه‌های عمدتا مسلح، بازیگران غیردولتی دیگری هم هستند که در بسیاری از حوزه‌های حقوق بین‌الملل بویژه در حوزه حقوق و بشر فعالیت دارند.

گفتنی است، همایش ملی نقش بازیگران غیردولتی در تهدید علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی ‌با حضور اساتید برجسته حقوق از دانشگاه‌های تهران، آذربایجان غربی،‌ کردستان، همدان، ایلام، لرستان و کرمانشاه در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد.

ارسال نظر: