شهریاری: حضور مردم در راهپیمایی ۹ دی، آبی بر آتش فتنه بود

کدخبر: 964220

نماینده مردم زاهدان در مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: فتنه‌گران باید خدا را شکر کنند که رأفت اسلامی شامل حالشان شده که در حصر خانگی هستند/ اگر محاکمه شوند حکمشان قصاص نفس است

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: فتنه‌گران قول و قرار‌هایی گذاشته بودند و اطلاعاتی به آمریکایی‌ها داده بودند. از یک سال قبل برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای که آمریکایی‌ها و استکبار جهانی انجام داده بود تصمیم داشتند که انقلاب‌های مخملی که در کشورهای مختلف پیاده کرده بودند را در ایران هم پیاده کنند. غربی‌ها نگران این بودند که انقلاب اسلامی ما به کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی دیگر صادر شود و دست استکبار جهانی از منطقه کوتاه شود.

وی به جفای سران فتنه به مردم و نظام اشاره کرد و افزود: جریان فتنه در درجه اول صدمه شدیدی به مردم ایران زد. اصحاب فتنه باعث شدند خون یک عده آدم بی‌گناه و چندین بیسجی بی‌گناه ریخته شود. از آن طرف هم چراغ سبز به دشمنان انقلاب و نظام نشان می‌دادند که در ایران هم می‌شود تغییری را انجام داد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه به هوشیاری مردم در حوادث پس از انتخابات سال 88 اشاره کرد و اظهار داشت: با هوشیاری مردم در روز 9 دی، مردم به خیابان‌ها آمدند و این حضور مردم آبی بود بر آتش فتنه و فتنه‌گران.

شهریاری ادامه داد: فتنه‌گران امروز باید خدا را شکر کنند که رأفت اسلامی شامل حالشان شده که در حال حاضر در حصر خانگی به سر می‌برند. اگر سران فتنه در دادگاه محاکمه شوند یقیناً به اشد مجازات که قصاص و قصاص نفس است محکوم می‌شوند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس به متنبه‌نشدن عده‌ای از این فتنه‌گران اشاره کرد و افزود: به نظر می‌آید که یک عده امروز متنبه نشدند و درست عبرت نگرفتند. مقام معظم رهبری بارها فرمودند که از هر چیزی بگذریم واقعاً نباید ما از این جریان فتنه‌گران به سادگی کوتاه بیاییم و فراموش کنیم چون واقعاً نقشه‌های خطرناکی برای نظام و اصل نظام کشیده بودند.

وی همچنین اظهار داشت: فتنه‌گران دنبال ضربه زدن به اصل نظام بودند و تصمیم داشتند ولایت فقیه را زیر سوال ببرند. آنها می‌خواستند کشور را به سمت اتفاقاتی که در کشورهای دیگر وجود دارد ببرند. همان اتفاقاتی که در مصر و تونس و لیبی افتاد و جریاناتی که در کشورهای دیگر مانند اوکراین که استکبار جهانی در آن فتنه کرد به وجود می‌آورد. ولی از آن مسئله غافل بودند که جمهوری اسلامی اگر توانسته 35 سال روی پای خودش بماند به خاطر تبعیتی بوده که امت اسلامی از ولی‌فقیه و ولایت داشتند.

شهریاری به تبعیت مردم از رهبری اشاره کرد و افزود: تا زمانی که مردم ما تابع رهبری باشند و رهبر معظم انقلاب با تدبیر کشور را اداره می‌کنند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. مقام معظم رهبری خیلی رأفت داشتند که گفتند اگر این افراد اگر توبه کنند از سر تقصیراتشان می‌گذریم. ولی به نظر می‌آید که این انسان‌ها اصلاح نمی‌شوند و متأسفانه دچار زوال فکری شدند.

ارسال نظر: