"از ابتدای سال تاکنون آمار قتل، آدم‌ربایی و تجاوز در خراسان رضوی کاهش یافته است"

کدخبر: 964507

معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: آمار قتل عمد ۶.۳، آدم‌ربایی ۵۰، تجاوز به عنف ۴۳ و جیب‌بری ۱۵ درصد کاهش یافته است/ کارگروه مقابله با زمین‌‎خواری در استان تشکیل شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مرتضوی ظهر امروز در نشست کارگروه رسانه شورای هماهنگش پیشگیری از وقوع جرم در مشهد گفت: 90 درصد از کوچه‌های پیرامون حرم مطهر رضوی برای رفاه حال زائران کدگذاری شده و 36 مرکز تجاری در این محدوده به اقدام به برگزاری نماز جماعت می‌کنند.

مرتضوی با اشاره به آمار جرایم در استان اعلام کرد: در آمار زندانیان 7درصد کاهش از حیث موجودی، و 3 درصد افزایش از حیث ورودی را در هشت ماهه نخست امسال شاهد بوده‌ایم. همچنین در هشت ماهه نخست سال 6 درصد کاهش در تصادفات فوتی، یک درصد کاهش در تصادفات جرحی، 23 درصد کاهش در تصادفات جاده‌ای در محورهای روستایی و 5 درصد افزایش در تصادفات برون شهری به ثبت رسیده است. تعداد مجروحان تصادفات نیز 43 نفر و متوفیان 144 نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: کارگروه‌های مختلفی مانند کارگروه توانمندسازی تشکل‌های فرهنگی حاشیه شهر و همچنین کارگروه نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه، عکاسان و مقابله با زمین‌خواری توسط این معاونت تشکیل شده است. در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تنها نباید از قوه قضاییه و پلیس انتظار داشت بلکه سازمان‌های مختلفی در این حوزه دخیل و دارای وظیفه هستند.

ارسال نظر: