آیت‌الله عالمی: پیمانه مفاسد اقتصادی پر شده و برخورد جدی دستگاه قضایی را می‌طلبد

کدخبر: 966494

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با «نسیم» افزود: این مفاسد در شأن حکومتی که مبنای آن بر تقوا، امانت و خدمتگزاری به مردم است؛ نیست/ باید بدنه حاکمیت نظام از چنین جریان‌هایی پاک شود

آیت‌الله حسن عالمی در ادامه این گفتگو تصریح کرد: کسانی که دارای صاحب امضا هستند و فساد اقتصادی به‌وجود می‌آورند، قبل از اینکه این‌ها جایگاه برسند، ارزیابی درستی نمی‌شود و بدون تحقیقات به آنها پست و اختیارات و حق امضا واگذار می‌شود و وقتی به این جایگاه می‌رسند این‌طور مفاسد درشت را به بار می‌آورند.

وی ادامه داد: جامعه این را نمی‌پسندد که افرادی از درون حکومتی که مبنای آن بر فضیلت، تقوا، امانت و خدمت‌گزاری به مردم است چنین مفاسدی را به‌وجود بیاورند و مشخص است که نگرانی ایجاد می‌کند و عمده نگرانی رهبر معظم انقلاب از همین موضوع است. در گذشته این مفاسد در دستگاه‌ها کوچک‌تر بروز کرد و کسی جلوی آن را نگرفت و وقتی خواستند جلوی آن را بگیرند موثر عمل نکردند و طوری نبود که ریشه این مفاسد از بین برود. وقتی فساد ریشه‌کن نشد، مفاسد مجدد رشت می‌کند؛ مانند یک سلول سرطانی که اگر از بین نرود تمام اجزای بدن را در بر می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: کسانی که در رأس تصمیم‌گیری هستند باید افرادی را در این جایگاه‌ها قرار دهند که زاهد در دنیا باشند، کسانی که دست به چنین فسادهایی می‌زنند نه زهد را در دنیا شناخته اند و نه مایل هستند به این سمت بروند. چرا باید گزینش‌ها به این صورت انجام شود که از درون دستگاه‌ها، افراد دست به چنین فسادهایی بزنند.

آیت‌الله عالمی یادآور شد: در این شرایط فعلی پیمانه پر شده و دستگاه‌های نظام به‌ویژه دستگاه قضا به قوت با این جریان برخورد کنند و نباید دستگاه‌های اجرایی به سمت حمایت از آنها بروند. باید روزی برسد که بدنه حاکمیت نظام از چنین جریان‌هایی پاک شود تا این چنین حوادث تلخ که موجب زشت جلوه‌دادن چهره نظام می‌شود اتفاق نیفتد و این همان مطالبه و دغدغه رهبر معظم انقلاب است.

ارسال نظر: