یامین‌پور: سنگری "عاشوراپژوهی" را در فرهنگ ایران اسلامی بنا گذاشت

کدخبر: 980356

این کارشناس فرهنگی در نکوداشت محمدرضا سنگری افزود: تاثیری که شخصیت ایشان روی دیگران می‌گذارد، بیشتر از تاثیر آثار ادبی‌اش است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سومین عصر هنر انقلاب نکوداشت محمدرضا سنگری عصر امروز در سازمان هنری رسانه ای اوج با حضور علیرضا قزوه، محسن مومنی شریف، وحید یامین پور، محمدعلی مجاهدی، محمدرضا زائری، علیرضا کمره ای، اسماعیل امینی، رضا اسماعیلی، علی داوودی و سعید حدادیان برگزار شد.

وحید یامین پور در این مراسم گفت: من سی سال پیش که کودک بودم به همرا پدرم در محافل عزاداری شرکت می کردم و در بین مرثیه سرایان، مرثیه ای دکتر سنگری را مهم تر و بهتر از دیگران دریافت کردم ؛ با مرثیه های ایشان همزمان هم می توان گریست و هم لبخند زد.

وی افزود: من به اندازه سهم کوچک خودم دعاگوی ایشان هستم ایشان عاشورا پژوهی را در فرهنگ ایران اسلامی بنا گذاشت و امیدواریم که این مسئله تداوم داشته باشد؛ ایشان با توجه به تواضعی که در برابر خدا دارد خدا هم ایشان را بزرگ کرده است.

یامین پور گفت: تاثیری که شخصیت ایشان روی دیگران می گذارد بیشتر از تاثیر آثار ادبی ایشان است، ایشان همواره از دیده شدن فاصله گرفته است و خداوند ایشان را عزیزتر و رفیع کرده است

سنگری: من از خودم چیزی برای عرضه کردن ندارم دوستان به بنده لطف داشتند

همچنین سنگری در این مراسم گفت: آنچه که دوستان از بنده تعریف کردند در واقع ستودن خودشان بود؛ من از خودم چیزی برای عرضه کردن ندارم دوستان به بنده لطف داشتند.

وی افزود: خواستگاه ادبیات عاشورایی و دفاع مقدس دو نکته اساسی و انگیزه بزرگ است که من روی این موضوع کار کرده ام؛ قرآنی که رد همه محافل و جالس ما قرائت می شود می فرماید ما در در سه حوزه ظلمانی اسیریم؛ اولی به حوزه بینش برمی گردد دومی منش و سومی کنش ما را دربرمی گیرد.

سنگری گفت: در عصری که زندگی می کنیم بیش از 124 هزار بزرگ چشم انتظار چنین دوره ای بودند که ما زندگی می کنیم ما در این عصر خودمان را پیدا کرده ایم و خودمان را یافته ایم و قرار است آخرین اتفاق جهان از جنس عاشورا باشد و پرچم کسی که قرار است جهان را نجات دهد از جنس حسین است.

حدادیان: سنگری در سنگرهای متفاوتی و گوناگوی مشغول خدمت و عبادت بود

همچنین سعید حدادیان گفت: آقای سنگری در سنگرهای متفاوتی و گوناگونی مشغول خدمت و عبادت بود که یکی از سنگرهایی که ممکن است مغفول ماده باشد سنگر شعر و نویسندگی بوده است ایشان در ستایش گری نقش موثری داشته است زحمات بسیاری کشیده است نگاه روایت گری در مسئله عاشورا دارد و اهتمام جدی به تاریخ اسلام به ویژه رد زمینه کربلا داشته است که بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظر: