یک استاد اقتصاد: اقتصاد مقاومتی به استقلال کشور می انجامد

کدخبر: 981428

عیوضی در کنگره اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه راه عبور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از مسیر فرهنگ می‌گذرد، افزود: ضعف عملکرد درحوزه فرهنگ و اقتصاد موجب شد رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مورد توجه جدی قرار دهند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدرحیم عیوضی، استاد اقتصاد دانشگاه بین‌المللی قزوین در کنگره ملی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: از فرهنگ و اقتصاد همیشه سخن به میان می‌آید ولی به زیرساخت و شالوده توجه نمی‌شود. اقتصاد مقاومتی در هر گسترده‌ای نمی‌تواند از فرهنگ فارغ باشد. راه عبور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از مسیر فرهنگ می گذرد.

وی همچنین گفت: مفهوم مقاومت در فرهنگ ما ریشه عمیقی دارد و اقتصاد مقاومتی به استقلال کشور می انجامد. پس باید به عرصه فرهنگ در اقتصاد توجه ویژه داشت. اخلاق محور اصلی و پل متحرک بین اقتصاد و فرهنگ است . همیشه در مورد فرهنگ بحث می کنیم ولی در عرصه عمل ضعف های زیادی داریم.

عیوضی ادامه داد: ضعف عملکرد درحوزه فرهنگ و اقتصاد موجب شد مقام معظم رهبری سیاست های اقتصاد مقاومتی را مورد توجه جدی قرار دهند. باید توجه داشته باشیم در بحران های اقتصادی اخلاق وفرهنگ فراموش نشود. تعهد داشتن به سیاست های اقتصادی موجب ثبات کشور از لحاظ اقتصادی می شود.

وی به اهمیت اخلاق در زمینه اقتصاد اشاره کرد و گفت: اخلاق در رویش مولفه های فرهنگ و اقتصاد بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه داشت. اگر به مقوله فرهنگ در اقتصاد توجه کنیم به انتظارات جامعه اسلامی از منظر اقتصاد مقاومتی پاسخ می دهیم. این مسئله چیزی است که اسلام در مورد اقتصاد بیان می کند قرآن در موارد مختلفی به عدالت و داشتن اخلاق در اقتصاد اشارات فراوانی دارد.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی نقطه ای نیست که ما در ابتدای آن باشیم باید به تجربه های گذشته در مقوله مقاومت اقتصاد توجه کنیم . در دوران انقلاب و جنگ تجربه های بی نظیر در حوزه اقتصاد مقاومتی داشتیم که باید از آن تجارب استفاده کنیم.

ارسال نظر: