بازتاب جهانی رزمایش پیامبر اعظم(ص) "۹"

کدخبر: 983434

رزمایش موفقیت‌آمیز پیامبر اعظم (ص) در تنگه هرمز در صدر اخبار امروز رسانه‌های مختلف جهان قرار گرفته است

گروه بین‌الملل - نسیم:

رسانه‌های مختلف جهان ضمن انتشار عکس‌هایی از رزمایش امروز سپاه پاسداران، اقتدار جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز را به طور وسیعی پوشش خبری دادند .

-شبکه تلویزیونی المیادین : رزمایش سپاه پاسداران ایران با نام "رزمایش رسول اعظم (ص) 9" در تنگه هرمز آغاز شد. هدف از این رزمایش مقابله با تهدیداتی است که ایران با آن در تنگه هرمز و خلیج فارس روبروست.این رزمایش بر اساس سناریوی جنگ واقعی و حمله به ناوهای هواپیمابر در منطقه و تصرف آنها صورت می‌گیرد.در این رزمایش 20 موشک مختلف و موشکهای زیر آبی با سرعت 100 متر در ثانیه آزمایش خواهد شد.

-شبکه المنار : این رزمایش سه روز طول خواهد کشید و طی آن موشکهای بالستیکی زمین به دریا با برد 270 کیلومتر شلیک خواهد شد.

-شبکه پرس تی وی: نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) با رمز مقدس محمد رسول الله (ص) در آبهای خلیج فارس آغاز شده است.

-پایگاه خبری العهد : رزمایش دریایی ایران که شامل شبیه سازی هدف گیری نمونه ناو هواپیمابر و تسلط بر آن نیز می باشد، در تنگه هرمز آغاز شد.

-پایگاه خبری النشره: قایق های جنگی ساخت ایران، ماکت های ناو هواپیمابر آمریکا را در تنگه هرمز هدف قرار می دهند.

-خبرگزاری آسوشیتدپرس :رزمایش سپاه پاسداران ایران با نام "رزمایش رسول اعظم (ص) 9" در تنگه هرمز آغاز شد.

-خبرگزاری شین هوا : سپاه پاسداران ایران تمرین های دفاع هوایی و دریایی گسترده خود نزدیک تنگه استراتژیک هرمز را آغاز کرد. تلویزیون دولتی ایران تصاویر قایق های تندروی سپاه پاسداران را پخش کرد که مدل یک ناو هواپیما بر آمریکا را محاصره کرده بودند. تلویزیون ایران همچنین تصاویر سرنگون شدن یک پهپاد را بخش کرد. سپس تصاویری پخش شد که در آن چهار موشک به سمت این مدل ناوهواپیمابر شلیک می شود که سه موشک به آن اصابت می کند. این تمرین ها با نام "پیامبر اعظم نه" نزدیک تنگه هرمز برگزار شده است که یک آب راه بین المللی مهم به شمار می رود و یک پنج محموله های نفتی جهان از آن عبور می کند. پیش از این ارتش ایران در ماه دسامبر تمرین هایی دریایی نزدیک این تنگه برگزار کرده بود. این درحالی است که ایران و 1+5 در حال حاضر در حال مذاکره برای دستیابی به توافقی نهایی درباره مسئله هسته‌ای این کشور هستند.

اینترنشنال بیزنس تایمز: رزمایش سه روزه ایران برای آزمایش بیش از 20 موشک در خلیج فارس آغاز شد.این رزمایش با نام "رسول اعظم 9" صبح امروز آغاز شد و چهار موشک "نصر" به ماکت یک ناو در سایز واقعی بیش از 333 متری پرتاب شد.این رزمایش برای آزمایش و توسعه قابلیت های دفاعی ایران اجرا می‌شود.

-خبرگزاری رسمی کویت(کونا) : ایران امروز صبح رزمایش نظامی بزرگی را آغاز کرد.این رزمایش سه روزه ساعت 8:30 امروز به وقت محلی با حضور مقامات ارشد مختلف ایرانی از جمله فرمانده ها و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.هدف از این رزمایش مقابله با تهدیداتی است که ایران با آن در تنگه هرمز و خلیج فارس روبروست.

-واشنگتن تایمز: رزمایش سپاه پاسداران ایران با نام "رزمایش رسول اعظم (ص) 9" در تنگه هرمز آغاز شد. جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در رزمایش محمد رسول الله (ص) ضمن به دست آمدن حد نصاب جدیدی درباره کاهش میزان سوانح، الگوی نظم و رعایت مقررات را به نمایش گذاشتیم.

-اخبار السعودیه: ایران عملیات مین‌ریزی در تنگه هرمز را با سرعت بسیار بالا انجام داد / این پایگاه سعودی ضمن ارائه گزارشی درباره عملیات مین‌ریزی توسط ده‌ها فروند شناور نیروی دریای سپاه در رزمایش بزرگ امروز پیامبر اعظم(ص) نوشت: این عملیات با سرعت خیلی بالا و در زمان بسیار کوتاهی صورت گرفت.

-رویترز: ایران بزرگترین نمایش توان نظامی خود در خلیج فارس را اجرا کرد / این خبرگزاری آمریکایی در گزارش خود درباره رزمایش بزرگ پیامبر اکرم(ص) ۹ در تنگه هرمز نوشت: سپاه امروز عملیات حملات قایق‌های تندرو به ماکت مدل یک ناو هواپیمابر "آمریکایی" را اجرایی کرد.

-مصری الیوم: ایران بر تنگه هرمز و خلیج فارس مسلط است/ این پایگاه مصری با اشاره به اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران درباره توانایی نظامی ایران نوشت: نیروهای مسلح ایران با برگزاری مانور امروز، تسلط خود بر تنگه هرمز و خلیج فارس را نشان دادند.

ارسال نظر: