رئیس کمیسیون صنایع مجلس: حمایت از تولید ملی ضرورت اقتصاد کشور است

کدخبر: 987079

رضا رحمانی افزود: برای خروج از اقتصاد مبتنی بر نفت قطعاً نقش معادن و صنایع معدنی در این بین بسیار پررنگ و حائز اهمیت خواهد بود

به گزارش «نسیم»، رضا رحمانی در دیدار با رئیس و کارکنان مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تلاش این وزارتخانه را در راستای توسعه اقتصادی کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: در مجلس شورای اسلامی نیز سعی می‌کنیم، حمایت از تولید به ویژه بخش صنعت، معدن و صادرات را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: برای رسیدن به این مهم نقش دولت و نهادهای ذیربط را نباید از نظر دور داشت چرا که برای ارتقاء جایگاه و توسعه تجاری و تولیدی نیازمند کمک و یاری همه هستیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رویکرد آقای رئیس جمهور و تیم ایشان تا کنون به نفع تولید و بهبود فضای کسب و کار بوده است و خوشبختانه توانسته اند بسیاری از تنش ها را از بخش صنعت دور کنند اما در شرایط کنونی حمایت و توجه به تولید، صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات باید به عنوان یک ضرورت اقتصاد ملی تلقی شود و مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در خط سیر بودجه سال 94 در این بخش باید ملاحظات مناسب در نظر گرفته شود خاطرنشان کرد: حمایت از نقش معادن از مواردی است که باید مورد تاکید بیشتری قرار بگیرد زیرا که برای خروج از اقتصاد مبتنی برنفت قطعاً نقش معادن و صنایع معدنی در این بین بسیار پررنگ و حائز اهمیت خواهد بود.

به گفته وی؛ اهمیت توجه به بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر باید مد نظر قرار بگیرد و دراین خصوص نقش صندوق توسعه ملی، حمایت‌های بانکی و سهم هدفمندی یارانه‌ها از پرداخت تسهیلات را نباید از یاد برد.

نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین بهره‌مندی از فرصت‌های صادراتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه صنایع دستی، بومی و سنتی در شرایطی که نا امنی بر کشورهای همسایه سایه افکنده در کنار تقویت بازارهای صادراتی و تسهیل امور صادراتی و همچنین استفاده از فرصت‌های مناطق جغرافیایی کشورمان در امر صادرات به کشورهای همجوار از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

ارسال نظر: