مدیر عامل بانک گردشگری: خروج منابع از بانک‌ها به دلیل سود غیر متعارف موسسات مالی غیر مجاز است

کدخبر: 987754

علی اصغر سفری در گفت وگو با «نسیم» افزود: بانک گردشگری برای اخذ مطالبات معوق خود به سراغ شرخر نمی‌رود/ بنگاه‌داری گردشگری در حد تعیین شده مجاز بانک مرکزی است

مدیر عامل بانک گردشگری عامل جذب و سرازیر شدن منابع بانک ها به سمت موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز را ارایه سود غیر متعارف از سوی آنها دانست و گفت که این موسسات به دلیل ارایه سود غیر متعارف سبب شده اند که الزاما" منابع جذب شده در این موسسات به سمت سیستم بانکی هم بازنگردد.

علی اصغر سفری در گفت وگو با نسیم برخورد بانک مرکزی با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را موثر توصیف کرد و گفت که به طور قطع برخورد جدی تر با این موسسات به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

وی، درباره میزان مطالبات معوق بانکی بانک گردشگری افزود که این بانک در قیاس با سایر بانک ها از کمترین میزان و درصد مطالبات برخوردار بوده و ادامه داد که بنگاه داری بانک گردشگری درحدود مجاز تعیین شده ازسوی بانک مرکزی قرار دارد.

به گفته این مقام مسئول در بانک گردشگری، این بانک تا اکنون برای اخذ مطالبات معوق خود به سمت استفاده از شرخر نرفته و تاکیدکرد که واحدهای داخلی مسئول دربانک، در این زمینه مطالبات را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد : دلیلی ندارد که روند اخذ مطالبات معوق به سازمان یا شرکتی ارجاع شودکه نه اشرافی بر پرونده داشته و نه دلسوزی لازم را داراست و تاکیدکردکه این شرکت ها بیشتر به دنبال اخذ کارمزد خود هستند.

مدیر عامل بانک گردشگری، در باره تاثیر اقتصاد دولتی بر فرایند عملیات بانکداری بانک گردشگری به نسیم گفت که اقتصاد دولتی تاثیری بر کارکرد این بانک نداشته و تا اکنون احساس نشده که فعالیت شرکت های دولتی برای این بانک تنگنا ایجاد کند.

سفری از طراحی و ارایه بسته های ویژه برای فعالان بخش گردشگری از جمله هتل ها و آژانس های مسافرتی در سال آینده خبرداد و گفت که بانک گردشگری سال آینده خدمات خوبی در زمینه گردشگری ارایه خواهد کرد.

ارسال نظر: