ایران در ارمنستان مرکز تجاری راه‌اندازی می‌کند

کدخبر: 987829

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: ایران با هدف افزایش صادرات به روسیه به زودی یک مرکز تجاری در ارمنستان راه اندازی خواهد کرد

به گزارش «نسیم»، به نقل از پایگاه خبری کاستمز تودی، هرویک یاریجانیان، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان در کنفرانسی خبری اعلام کرد، ایران با هدف صادرات، به زودی یک مرکز تجاری در ارمنستان راه اندازی خواهد کرد. به گفته یاریجانیان، این مرکز توسعه تجارت، مکانی برای صادرات کالاهای ایران به کشورهایی نظیر گرجستان و روسیه خواهد بود.

وی افزود: «یک ایستگاه قطار در نزدیکی این مرکز قرار دارد که می تواند به راحتی و با صرفه اقتصادی محصولات ایرانی را به کشورهای هدف یا حتی اروپا صادر کند.»

این مقام ارمنی ادامه داد، در حال حاضر حجم مبادلات تجاری بین ایران و ارمنستان به 340 میلیون دلار می رسد و در این میان تراز تجاری ایران مثبت است. ارمنستان مصرف کننده فرآورده های غذایی ایران از جمله گوشت گاو، مرغ، میگو و سایر محصولات تولیدی این کشور است.

یاریجانیان همچنین خاطر نشان کرد که بخش خصوصی ایران و مجارستان به زودی یک فعالیت مشترک را به منظور افزایش بیش از پیش سطح مبادلات تجاری بین دو کشور آغاز خواهند کرد.

در حال حاضر، حجم مبادلات تجاری بین ایران و مجارستان به 40 میلیون دلار می رسد. پیش بینی می شود که این رقم تا سپتامبر 2015 به 100 میلیون دلار برسد. تراز تجاری ایران در این مبادلات مثبت است.

ارسال نظر: