هارف: هرگز توافقی برای حمل مواد غنی شده به خارج از ایران نبوده است

کدخبر: 991292

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای رسیدن آمریکا به هدف افزایش زمان گریز هسته ایران به یکسال وجود دارد اظهار داشت: یکی از این راه‌ها رقیق‌سازی داخل ایران است

به گزارش «نسیم»، رویترز در گزارشی به نقل از ماری هارف سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نوشت: ایران لزوما براساس توافق هسته‌ای با 1+5 مجبور نیست ذخایر اورانیوم غنی شده خود را با کشتی از کشور خارج کند.

ماری هارف گفت: شما مجبور به فرستاد مواد غنی شده به خارج از کشور برای بدست آوردن زمان یک ساله برای موضوع breakout ‏ گریز هسته‌ای نیستید.

وی ادامه داد: شما می‌توانید پیشنهادهایی دیگری برای اینکه ما کف خواسته‌های خود را بدست بیاوریم داشته باشید.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با بیان اینکه ما هنوز به دنبال یافتن راهی برای بدست آوردن توافق سیاسی هستیم گفت: هنوز راهی برای انجام این کار وجود دارد و من باید بگویم احتمالا شانس انجام اینکار 50-50 است.

وی گفت: دو طرف (ایران و 1+5) هرگز توافقی برای حمل مواد غنی شده اورانیوم به خارج از کشور نداشته‌اند و راه های مختلفی برای رسیدن آمریکا به هدف افزایش زمان گریز هسته ایران به یکسال وجود دارد.

هارف با اشاره به اینکه برای ماه ما با ایران در مورد روش‌های مختلفی که آنها می توانند از شر انبار (اورانیوم) خلاص خود شوید صحبت کرده‌ایم گفت: یکی از بدیهی‌ترین راه‌هایی که آنها می توانند انجام دهند رقیق سازی در کشور است البته یک راه دیگر برای حل مساله نیز خروج از کشور است اما هنوز آن رو بدست نیاورده ایم.

ارسال نظر: