حمل و نقل دریای خزر به آبهای آزاد متصل می‌شود

کدخبر: 995204

معاون فنی و بازرگانی کشتیرانی ایران با بیان اینکه حوزه دریای خزر، منطقه راهبردی است و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود، گفت: حمل و نقل دریای خزر را به آبهای آزاد متصل می‌کنیم

به گزارش «نسیم»، معاون فنی و بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حوزه دریای خزر ، منطقه راهبردی است و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود، گفت: حمل و نقل دریای خزر را به آب های آزاد متصل می کنیم.

کاپیتان علی عزتی افزود: این کار هم برای ما و هم برای اقتصاد کشور مهم است و بندر انزلی به عنوان مرکز انتخاب شده است.

معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: تصمیم گرفته شد در یک مقطع صادرات و واردات را به بنادر دیگر دریای خزر از جمله بندرانزلی سوق دهیم.

وی افزود: در مطالعات به این نتیجه رسیدیم که در بحث غلات می توانیم سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهیم و باید به تجارت کشور کمک کنیم و این امر مستلزم آن است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی زیر ساخت لازم را داشته باشد ، بنابراین باید با ایجاد یک سری زیرساخت ها و سرمایه گذاری مناسب در بندرانزلی بیش از بیش موفق شویم.

کاپیتان عزتی خاطر نشان کرد : مطمئن هستیم با فراهم شدن زیر ساخت ها و امکانات و مهیا شدن واردات غلات در بندر انزلی ، روند جذب غلات این بندر با سرعت مناسب صورت خواهد گرفت.

کاپیتان عزتی با بیان اینکه ساخت سیلو در بندرانزلی را در دستور کار داریم ، گفت : با همکاری و تعاملاتی که صورت گرفته است باید عملیات اجرایی آن آغاز شود.

ناوگان کشتیرانی دریای خزر 25 فروند کشتی دارد و اقای غنجی مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر نیز ضمن اظهار خرسندی از تعامل مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : آماده سرمایه گذاری در بندرانزلی هستیم و اعلام جانمایی ها می تواند به ما کمک کند.

غنجی همچنین گفت: مدیریت بندرانزلی نهایت همکاری را در پهلودهی کشتی ها با کشتیرانی دریا خزر دارند و با این تعاملات می توانیم بندرانزلی را به جایگاه واقعی ان برسانیم.

ارسال نظر: