رئیس‌جمهور: دعواهای بنیان‌کن برای جامعه خطرناک است

کدخبر: 997630

حسن روحانی در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان فارس افزود: اگر می‌خواهیم به توسعه و پیشرفت دست یابیم راهی جز بالا بردن آستانه تحمل نداریم/ باید فضا در جامعه به ویژه در دانشگاه‌ها باز باشد

به گزارش «نسیم»، حسن روحانی در دیدار با علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان فارس با بیان این که دعای یک خانواده ایثارگر می تواند دولتی را احیا و زنده کند افزود : در برابر ایثارگران جامعه شرمنده هستیم و تلاش می کنیم که قدم هایی را برای آن ها برداریم چرا که رزمندگان و ایثارگران ما همواره عزت آفرین بوده و هستند .

رییس جمهوری گفت : در زمینه حل مشکلات ایثارگران گام های خوبی برداشته شده است و قانون خدمات ایثارگری به زودی اجرایی می شود.

رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به ظرفیت های فراوان استان فارس گفت : فارس به لحاظ قدمت تمدنی علمی و فرهنگی دارد و استانی بسیار مهم از نظر دفاع از کشور و ایثارگری است .

رییس جمهوری با بیان این که این دیار، دیار عالم خیز و نخبه پروری است، به نقش پررنگ عالم بزرگ میرزای شیرازی از علمای خطه فارس و تاثیر فتواهای این عالم بزرگ در تحولات منطقه پرداخت .

رییس جمهوری با اشاره به نقش سعدی و حافظ در فرهنگ و تمدن و ادب ایران گفت : قسمت زیادی از بوستان و گلستان و دیوان حافظ برگرفته از قرآن کریم و آیات و روایات است.

رییس جمهوری در سخنان خود با بیان این که دفاع از فرهنگ اسلام و ایران دارای اهمیت بسیاری است گفت : ریشه بسیاری از مشکلاتی که ما در جامعه داریم به جهان بینی و فرهنگ حاکم بر افکار ما باز می گردد .

وی با بیان این که ایران کشوری با استعدادهای فراوان و منابع بسیار غنی است که از جایگاه راهبردی در منطقه برخودار است گفت : این سرزمین از استعدادهای بسیار بالایی برخوردار است که باید شکوفا شود .

دکتر روحانی افزود : یکی از مهم ترین محورهای آزادی در کشور صندوق آراست که نعمت بسیار بزرگی است که جامعه را زنده نگه می دارد .

رییس جمهوری تاکید کرد : انتخاب تمام مقام های کشور مستقیم و غیر مستقیم اعم از نمایندگی مجلس ، رییس جمهوری و حتی رهبری به آرای مردم باز می گردد .

رییس جمهور با تاکید بر این که باید بتوانیم از فضای آزاد موجود در جامعه استفاده مناسب و این موضوع را به خوبی مدیریت کنیم گفت : در این زمینه باید دو اصل را هم پذیرفت که یکی از آن ها پذیرفتن نظر مخالف است .

وی افزود : باید بپذیریم که نظر ما یکی نیست و این موضوع در تمامی مسائل اعم از مسایل فرهنگی اجتماعی وسیاسی و اقتصادی صدق می کند.

وی گفت : اگر می خواهیم به توسعه و پیشرفت دست یابیم راهی جز بالا بردن آستانه تحمل نداریم.

دکتر روحانی با بیان این که دعوا های بنیان کن برای جامعه خطرناک است ، تاکید کرد باید فضا در جامعه به ویژه در دانشگاه ها باز باشد.

رییس جمهوری با طرح این پرسش که افرادی که می خواهند بحث و سخنرانی کنند چرا باید با آن ها مشکل داشته باشیم و چرا از آن ها بترسیم گفت : خیلی از مسائل و مشکلات در جامعه به نبود آگاهی مربوط می شود .

رییس جمهوری با بیان این که ریشه برخی از مشکلات در کمبود اعتماد به نفس است گفت : برخی ها فکر می کنند چون جزء کشورهای در حال توسعه هستیم نمی توانیم با کشورهای قدرتمند مذاکره کنیم.

وی افزود : ما از قدرت های بزرگ ترس و وحشتی نداریم و تیم مذاکره کننده ما در برابر شش قدرت بزرگ حرف می زند و آن ها هم به توان و قدرت ما در مذاکرات سیاسی اعتراف کردند .

رییس جمهوری با بیان این که در مذاکرات هسته ای تا به امروز قدم های بسیار مهمی برداشته شده است گفت : در گذشته برخی ها فکر نمی کردند که دنیا اصل غنی سازی در ایران را بپذیرد و کشورمان در زمینه تحقیق و توسعه در زمینه سانتریفیوژ ها و همچنین مرکز هسته ای نطنز پشرفت های خوبی داشته باشد .

وی با بیان این که باید اعتماد به نفس داشته باشیم گفت : کشورمان کشور بزرگی است و از ظرفیت های والایی برخوردار است که باید در این زمینه آستانه تحمل خود را بالا ببریم و از ظرفیت های خود استفاده کنیم .

وی گفت : در چند روز گذشته 349 قطعه اشیای تاریخی از بلژیک و 107 قطعه اشیای تاریخی از آمریکا وارد کشورمان کرده ایم و این نشان می دهد که شهرهای کشورمان از جمله شیراز مرکز باستانی ماست .

رییس جمهور افزود : گروه های مختلف از جمله عشایر ، دانش آموزان و دانشگاهیان مشکلات و توقعاتی دارند و ما باید راه پیشرفت را ادامه بدهیم تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم .

ارسال نظر: